Branding DanCham Malaysia

KUNDEN SIGER:

Overraskende innovative løsninger!

Alle opgaver er blevet løst til fuld tilfredshed, og har klart oversteget vores forventninger. Det var en gennemgående branding, med respekt for traditioner og værdier, og som omhandlede både kortlægning af medlemsbehov, kommunikation og alle medier online og offline samt planlægning og eksekvering af en webinar serie der signifikant har løftet organisationens omdømme blandt Europæiske handelskamre i Malaysia.
Processen har været metodisk, med klar dokumentering af behov og processer og overraskende innovative løsninger der vil gavne organisationen og fællesskabet i mange år fremadrettet!

Allan Hviid Jensen
Bestyrelsesformand

LOGO DESIGN

Malaysian Danish Business Council har eksisteret siden 1992, og der var en stor ære da vi fik æren af at iklæde den gamle og traditionstro organisation et mere tidssvarende og professionelt udtryk. Også i Malaysia er Danmark kendt for innovativt og tidsløst design og vi tod opgaven meget alvorligt. Det danske handelskammer repræsenterer jo det danske erhvervsfællesskab i Malaysia – og det var vigtigt at symbolisere samarbejdet mellem de to lande i en respektfuld balance, men med stor dansk genkendelighed. Valget blev den smukke tropiske Malaysiske sommerfugl som med udbredte vinger –ud over at symbolisere forandring og vækst– symboliserer to udspilede bådsejl og to ansigter, som mødes i reflektion.

TILBAGE TIL BRANDING

WEB DESIGN

Hjemmesiden er knudepunktet for alle aktiviteter og informationer for det danske erhvervsnetværk i Malaysia. Sitet er udviklet i det prisvenlige og brugervenlige WordPress system for at give mulighed for at benytte et stort netværk i leverandører for videre webudvikling, grafisk bistand og dag til dag content management. Sitet rummer et stort udvalg i funktioner (plugins), blandt andet eCommerce (shop funktion), medlemsdatabase, tilmelding til nyhedsbrev (MailChimp integration), event billetsalg, blog med artikler udgivet indenfor kategorier, sponsor præsentation, slide show og aktivitetskalender – for at nævne nogle få funktioner.

E-COMMERCE (E-HANDEL)

Alle salg går via hjemmesiden, ved bankoverførsel, kreditkort-eller PayPal betaling, og regnskabet kan nemt og hurtigt eksporteres ved behov.

MEDLEMSDATABASE

Alle medlemskaber registreres online, hvorved data er samlet et sted. Der tages daglig backup af sitet og sitet overholder naturligvis GDPR reglerne! 

BILLETSALG & AKTIVITETSKALENDER

Alle medlemskaber og event deltagelse registreres og betales via hjemmesiden, hvor medlemmer og deltagere nemt kan downloade eller printe kvitteringer, faktura og billetter

SOCIAL MEDIA INTEGRATION

Alle social media posts streames automatisk til sitets forside, hvor de nyeste aktiviteter i online sociale forums kan overskues, og nye besøgende hurigt og nemt kan vælge at følge fællesskabet på Facebook eller LinkedIn.

Branding er MEGET MERE end grafisk design!

“Effektiv branding knytter alle virksomhedens eller produktets værdier sammen i et genkendeligt og let forståeligt koncept, som er uimodståeligt for målgruppen fordi det løser et behov der skal dækkes – og inkluderer en klar strategi for at styrke både kunders og medarbejderes brand loyalitet!”

– Trine Sofie Tveen Nielsen, Stifter og Leder af BoomBiz

FORBLEV SOCIALE UNDER CORONA – VIRTUELT!

For et erhvervsfællesskab som det danske handelskammer i Malaysia, er det vigtigt at bevare de sociale værdier som udgør kernen i netværket – også under Corona pandemien, der umuliggjorde sociale sammenkomster og aktiviteter i mange måneder.

De sociale medier, Facebook, LinkedIn og hjemmesiden udgør i dag et kommmunikationsforum af høj værdi, og kombineret med den virtuelle mødeplatform Zoom, er det lykkes at skabe en fleksibel og dynamisk kommunikationsstruktur som kan inddrage medlemmer der er forhindrede i at deltage fysisk i aktiviteter – også fremadrettet.

TILBAGE TIL BRANDING

FORANKRING AF FÆLLESKABETS VÆRDIER

Baseret på interviews af medlemmer, team og ledelse blev organisationens kerneværdier lokaliseret og skrevet ned og de udgør i dag fundamentet for kammerets vækststrategi og daglige kommunikation i skrift og tale. De skaber gennemsigtighed for både medlemmer og organisationens øvrige interessenter og fungerer som retningslinjer for både brandet og for fællesskabets videre udvikling.

TILBAGE TIL BRANDING

Skal vi mødes og drøfte mulighederne for branding af din virksomhed?

Samtykke til cookies Vi og vores samarbejdspartnere bruger teknologier, herunder cookies, til at indsamle oplysninger om dig til forskellige formål, herunder: bedre brugeroplevelse, funktionalitet, statistik og marketing. Ved at klikke ’Accepter alle cookies’ giver du samtykke til disse formål.  Læs mere