Branding Muna Saad

KUNDEN SIGER:

Vi triplede salget og mindskede udgifterne!

Vi ønskede at kende vores målgruppe bedre og at skabe et stærkt internationalt brand, som kunderne kan identificere sig med. Vi fik meget mere end det! I dag har vi ikke bare et indgående kendskab til vores målgruppe, men leder et brand som de er loyale overfor og køber igen og igen – vores salg er i dag øget med mere end 300%. Derudover er vores brand book et fantastisk redskab til hurtigt, nemt og effektivt at uddelegere vores markedsføringsopgaver, så vi sparer både tid og penge. Vi er yderst tilfredse med vores brand!

Muna Saad Al-Sulaiti
Stifter, Direktør og Designer, MUNA SAAD

VIDEO

Det er noget helt særligt at se et brand komme til live igennem billeder, lyd og bevægelse. 
Her er en af MUNA SAAD’s kollektionsvideoer, baseret på de nye brand guidelines – rigtig god fornøjelse

TILBAGE TIL BRANDING

BRAND GUIDE BOOK

MUNA SAAD’s brandbog er på intet mindre end 90 sider, og er styreværktøjet for den totale markedsføring. Hvis ændringer skal til, så skal det besluttes af ledelsen og derefter tilføjes brandbogen – som naturligvis er i soft copy og nemt kan deles med andre. For i nutidens konkurrenceprægede marked med den tilhørende komplekse markedsføring kan et overbevisende brand afgøre forskellen mellem succes og fiasko.  Tidligere havde du nogle visitkort, en trykt annonce eller to og måske en tv-reklame for at dele dit brand; men i dag er der sociale medier, tv, print, hjemmesider, e-mail marketing, produktplaceringer, og listen fortsætter, som skal overvejes, når det kommer til dit brandimage. Så hvordan bevarer du et konsistent brand, der er tro mod din virksomhed, dit produkt eller din service?
En Brand Guide Book er i bund og grund en virksomhedsstilguide. Den indeholder alle regler og funktioner i dit brand, så du kan sikre et ensartet marketingbudskab på tværs af medieplatforme og geografiske placeringer for din virksomhed. I din brandbog finder du detaljerede retningslinjer eller standarder, der inkluderer alt fra dit brands historie og vision til værdier og mission. Logodesign, farvepaletter, brevhoveddesign, type (skrifttype) stilarter og billeder bør alle findes i din mærkebog. Det gør det nemmere at uddelegere din markedsføring, og uden risiko for “over kreative” grafikere som synes en anden farve eller skrifttype kunne klæde konceptet.

LOGO DESIGN

Muna er fra Qatar i Mellemøsten, og hendes designs er inspireret af blandt andet 1001 nats drøm hvilket ses i hendes brug af silke, perler, florlette designs og smukke silhuetter. 
Men ligestilling mellem køn, kultur og race er den helt centrale del af hendes inspiration, som kommer til udtryk i designs ved kombinationen af det traditionelle couturier-teknikker fra Mellemøsten, abaya design og vestlig modestil. Disse teknikker –med brug af nye og innovative stoffer og silhuetter– skaber et design, der tiltaler den moderne kvinde, som drømmer om luksus, indflydelse og succes –uanset status, hudfarve, religion, eller kultur!

Logoet er designet med “M” for Muna som base. Muna er et pigenavn med betydlingen “ønske” eller “begær”. “S” står for “Saad” og er designerens efternavn. Men for at bevare symbolikken og semiotikken omkring det eksotiske Østens mystik, ligestilling,, luksus og frihed, snor “S’et” sig omkring det ene ben på “M’et” som slangen i paradis. Du husker nok at det var slangen som fristede Eva til at tage en bid af æblet, ikke?  Verden er fuld af fristelser … og synd! Og af en eller anden grund er vi netop tiltrukket af det! Andre vil slet ikke opdage denne symbolik, men se to månesegl som dannes et “S”. Og det er jo det som gør et logo så spændende – historien bag!

MONOGRAM / BOMÆRKE

Mange tror at logoet er den lille “tegning” i navnetrækket for et brand. Men det kaldes i virkeligheden et monogram (hvis det er bogstaver) eller et bomærke.

NAVNETRÆK

Navnetrækket er en del af logodesignet og i dette tilfælde har vi inkluderet de to prikker som Muna Saad altid tilføjer sin underskrift.

TAGLINE

En tagline er også kendt som et slogan. Det er et sammenkog af brandets værdisæt, målgruppens problem eller ønske og skal i alle tilfælde skabe genkendelighed og genklang hos målgruppen. 

LOGO

Du har nok regnet ud nu, at logoet er en sammensætning af de tre øvrige punkte – en kombunation af grafik i større eller mindre grad, justeret skrift og en farve eller to. Det lyder ikke af meget, men minimalisme er en kompliceret opgave at løse, hvor værdier og kultur skal udtrykkes med næsten ingen elementer. 

DESIGN LOOK BOOK

Som designer er det vigtigt at forberede en professionel Design Look Book, som kan sendes til varehuse, modehuse og distributører over hele verden. Denne Design Look Book resulterede blandt andet i forhandlinger med Harrods Magasinet i London, artikler i VOGUE Arabia og mange flere successer i MUNA SAADs nye look. 

FOTOSESSION

Fotosessionen foregik i Uruguay i samarbejde med en dygtig fotograf og professionelle modeller. Der blev udarbejdet en story book til forløbet for at sikre  farver, stemninger, vinkler og positionener var i tråd med brandets retningslinjer og mediebrug. 

LUKSURIØS TRYKSAG

Bogen blev naturligvis printet på kraftigt, lækkert og smudsafvisende papir, og logoet er påtrykt i guld på alle sider. Trykkeriet modtog brand guides for at overholde farvekoder og for at kontrollere farverne ikke ændredes efter glanslakken var påtrykt. 

DIGITAL SOFT COPY

Look Bogen blev til sidst leveret i digital soft copy til hurtig og nem distribution og indeholder aktive links til e-commerce (e-butikken) hvor designet kan oplves i flere detaljer og via zoom funktion. 

GRAFISK DESIGN

Det grafiske design er 100% i tråd med design manualen i MUNA SAAD’s Brand Book, hvilket gjorde design processen kort, præcis og godkendt i første forsøg.

TILBAGE TIL BRANDING

LUKSUS INDPAKNING OG EMBALLAGE DESIGN

Vi designede stort set alt som kan tænkes til emballage. For den første store oplevelse når man modtager sit nye produkt er at pakke det ud! Det skal være en oplevelse i sig selv, og vi gjorde et ekstra stort nummer ud af gaveæsker, shopping poser, personlig hilsen fra designeren, medlemskort i små kuverter, prismærker, indpakningspapir, brand stropper som skal sys ind i nakken på alle designs, gavebånd og meget, meget mere.

GAVEÆSKER MED OG UDEN BÅND

Gaveæskerne blev designet i to størrelser for produkter produceret i lette og tynde stoffer og i kraftige stoffer som fylder mere. Æskerne var med logoet i guldtryk og i prægning. Vi designede også silkepapir i to varianter til lyse og til mørke designs

STOR PAPIRSPOSE MED HÅNDTAG

Den store lækre shopping taske er udformet i kraftigt papir med ekstra forstærkning og vandskyende mat lak. Håndtagene er ekstra forstærkede og er behagelige at holde i. Logoet er påtrykt i guld og med prægning.

PRISMÆRKER

Det er en lille med væsenlig detaljer at udforme brand tags, eller prismærker. Men det sender tidligt et signal til kunden om kvaliteten og overvejelserne bag produktet.

TILBAGE TIL BRANDING
MEDLEMSKORT

Vi designede medlemskort med automatisk rabat til næste køb. En venlig gestus – som genererer kundeloyalitet og mersalg! Kortene er samme kvalitet som et kreditkort og leveres i en lille kuvert med logoet præget i forsiden.

WEBSITE, E-HANDEL OG SOCIALE MEDIER

Alle brands skal både ses og høres … og sælges! Og det er nemmest online!

Hvilke muligheder rummer DIT brand?

Samtykke til cookies Vi og vores samarbejdspartnere bruger teknologier, herunder cookies, til at indsamle oplysninger om dig til forskellige formål, herunder: bedre brugeroplevelse, funktionalitet, statistik og marketing. Ved at klikke ’Accepter alle cookies’ giver du samtykke til disse formål.  Læs mere